USA-turen

mandag 11. mai 2009

Da mannen skulle stelle hjemme

Nå føler jeg meg litt som mannen som skulle stelle hjemme: Dagens oppgave var å vaske uniforms-skjortene mine.
Og i motsetning til heime så er det inget magisk mellomledd mellom skittentøy-kurva og haugen med reine klær. Her må en bruke vaskemaskin med alle de valga det medfører. 
Siden det var uniforms-skjorter som var dagens oppgave og de helst skal være kritt-hvite, brukte jeg noe som heter bleach i tillegg til vaskepulveret. (bleach er nok stort sett klor, for det lukter svømmehall) Som det miljøbevisste (kansje mer latskap i dette tilfellet) mennesket jeg er så tenkte jeg at en kunne jo ta fleire i ein smekk, så det gikk også inn ei dongeri-bukse, noen lyse boksere og ei linskjorte som jeg er nokså glad i. 
Alt sammen gikk inn i maskina sammen med riklig med klor og vaskepulver, så var det bare å gjøre andre ting. 
Da det var på tide å ta ut av maskina fikk jeg meg en overaskelse: det var ei skjorte der med ei uvanlig stygg, skimrete orange farge, jeg eier ikke engang noe som ligner! Men da jeg tok ut resten så så jeg at resten hadde grønne striper, akkurat som god-skjorta mi! 
Så nå sitter jeg her med ei skjorte som ikke ser ut og funderer på om jeg kansje skal legge den i ei bøtte klor-vann eller noe for å bleke resten også. Noen som har noen gode tips?

5 kommentarer:

Åshild:) sa...

klor e aldri lurt å bruk på anna enn hvitvask(men det har du kanskje skjønt no;))

eg villa kanskje heller satsa på å farg godskjorta di, til ensfarga mørkeblå feks...

Hilde sa...

Enig med Åshild. Ingen flere råd, men jeg ler godt da ^^

Olaves sa...

Haha! Jeg kunne fort funnet på og gjort det samme selv...
Hahahaha.

Olaves sa...

Vil forresten minne på/fortelle om konkurranse på bloggen min. Har du tid til overs, er det premie som vanker! Og jeg sender den til USA. LOVER!

Kakemonsteret sa...

Glemte å si at klor heller ikke er så bra for stoffet, det sliter veldig på det! Så skjorta di kan faktisk bli litt tynnere hvis du klorer den mer...:/