USA-turen

fredag 14. mars 2008

Otter tre to kaller

I dag har e virkelig kost meg, og tenkt på flystyrt..
E kom til å tenke på at det kunne være lurt å være forberedt i tilfelle det værste skulle skje, så e bestemte meg for å lage ei lita overlevelses-pakke som e kunne ha i flightbagen min. Så nå har e ei fin lita pakke med plaster og bandasjer, smertestillende, vannrensetabeletter, fyrstikker i vanntett boks, litt sjokolade og et varmereflekterende folie-teppe.

Det e noke eget med det å gå og forberede seg til eventyr, sjøl om en virkelig får håpe at det aldri skjer. Bøker som "Otter tre to kaller" har bidratt til tanken om at det på ein måte hadde vært skikkelig gildt å måtte klare seg sjøl ute i naturen på den måten.
Mange vil nok sei e e barnslig, men e gikk uansett rundt og koste meg i et par timer mens e tenkte på hvor godt forberedt e skal være den dagen e må nødlande. Det var den eventyrlige varianten, den realistiske er nok at e (hvis det skulle være nødvendig) lander på et jorde, ringer skolen med mobiltelefonen min og blir henta iløpet av ein time.
Livelig fantasi er ofte redninga når virkeligheten ikkje er tilrettelagt for eventyr.

Ingen kommentarer: