USA-turen

mandag 26. oktober 2009

Modellfly og mat-tips

Her er resultatet av modellflyet som jeg har bygd på innimellom det siste året:
Det er ein modell av et fly som blei brukt til å trene piloter i andre verdenskrig.
Flyet heiter Boeing-Stearman model 75, men blir somregel bare kalt Stearman
Det er et av de flya som nesten alle med flysertifikat og mange andre gjerne skulle ha flydd.
Noke av det som var målet med denne modellen var å vise tre-strukturen
Så jeg kutta av trekket rundt halen og høyre vingetipper.
Og til sist kommer tips til litt lettvinn snacks som jeg lærte av en av de jeg bodde på rom med:
en tar grønne epler, umoden mango eller noke anna sur frukt og kutter den opp i båter.
Så tar en ei skål der en blander salt og chilipepper (ca30/70+-)
Nå er det bare å dyppe, det er sterkt, surt og godt!

1 kommentar:

Hilde sa...

Sånn spiste jeg i Thailand. Morro å se det her =)