USA-turen

torsdag 11. juni 2009

Første gangen

I dag var det første gangen.. Faktisk fleire ting:

-Første gangen jeg har logga instruktør-tid: Jeg tok med opp sønnen til et par som jobber på sjømannskirka her på en flytur og siden jeg nå er godkjent instruktør, så blei han såklart elev for anledningen. Vi (han gjorde det sjøl, jeg hadde bare sideroret) tok av og fikk oss ein fin liten tur nedover langs Miami beach og opp igjen. Var kjempemorro å få introdusert flyging til ein entusistisk 13 åring!
Her er ruta vi fløy

-Første gangen jeg har dansa med et villt fremmed menneske på ein kafé slik heilt uten videre: Satt på starbucks og leste, så fant jeg ut at det var på tide med litt å drikke. Bak disken så sto to av de som jobber der og øvde seg litt på salsa. Da de spurte meg om jeg kunne daqnse, så sa jeg at jeg kan jo litt swing. Ho bak kassa var ikkje i beit og kom øyeblikkelig ut foran disken til meg. Heile dansinga blei egentlig litt så som så, for det var langt fra swing-musikk på anlegget og ho hadde ikkje forstått at likestillina slutter på kanten av dansegulvet, så ho prøvde seg hardt på å lede.

-Første gangen jeg har fått haik i usa (uten å haike), var på vei heim fra starbucks da det var ein bil som stoppa og ein blid sjåffør som lurte på om jeg ville ha skyss heim. Bare for å gjøre turen heilt perfekt, så bøy han på eplepai underveis.

-Første natta (på lenge) der jeg faktisk har planer om å både legge meg og stå opp av ei myk og god seng: Har endelig fått somla meg til å lappe den oppblåsbare madrassa mi, så nå trenger jeg ikke legge meg i ei madrass som sakte med sikkert folder seg rundt meg så jeg toucher ned på gulvet rett før jeg sovner.

2 kommentarer:

opphavet sa...

Gratulerer,
Særlig med starten som instruktør, og med myk madrass.

Hilde sa...

Aii.. utrolig underholdende!!
Jeg er enig da, likestilling er noe tull til tider, -selvom jeg ikke kan danse :-p
Men du er ikke så skeptisk av deg da, når du hopper inn i fremmed bil sånn helt uten videre..
Lykke til med oppflyginga!