USA-turen

mandag 22. juni 2009

Arbeidsledig instruktør

Da jeg spurte på skolen om å få jobb, så fikk jeg beskjed om at de hadde for mange instruktører i utgangspunktet, så det var ingen jobb å få for meg. Egentlig var det på tide at sjefen oppdaga det, men det er jo litt surt at det gikk opp for han rett før det var min tur. Så nå søker jeg på jobber og er en av de mange her i landet uten jobb.
Men det er noe positivt ting å ikke være elev og heller ikke være instruktør: jeg kan gi blaffen i uniformsregler og barbering:)
Mens jeg satt og venta på å snakke med sjefen så skjedde det noe: det kom to riktig så søte jenter inn døra med hver sin kjølebag-ryggsekk og delte ut red bull til alle som ville ha. Det er noen typer reklame som er helt greit.
Etter en noe nedslående samtale så stakk en kamerat og meg ned til Fort Lauderdale og kjøpte oss striper, de er fremdeles fint pakka inn siden det blir litt feil å bruke dem utenom jobbsammenheng.
Når en ikke har verken skole eller jobb så blir det mer tid til å se detaljer som blir oversett ellers og her er ukas observasjon: hvis en lar en boks Pepsi ligge ute i sola her nede så blir resultatet som følger:
Dagen i dag har også vært ein fin dag: For det første så har jeg nytt det motoriserte livet denne helga siden en av de i leiligheten er på helgetur til vegas og jeg har fått låne bilen hans, en cabriolet :) Etter jeg sto opp på et tidspunkt som passer for en uten jobb, så reiste jeg ned til sjømannskirka og skravla med folka der nokså lenge. Så kjørte jeg tur, var nydelig å sitte i tropevarme uten tak over seg og se på utsikten mens en kjører. Miami er egentlig en nokså fin by!
Da jeg kom hjem så fikk jeg nyte kaviaren jeg kjøpte på kirka, er usigelig godt med Mills, særlig når de har Jarsberg ost og Wasa knekkebrød i den lokale dagligvare butikken!!

Ingen kommentarer: