USA-turen

søndag 22. februar 2009

Smittefarlig


I dag prøvde e meg på å gi blod. Det virka nokså greit, dei reklamerte til og med med at en fikk ein gratis kinobillett. Det begynte med at e måtte fylle ut ein heil mengde skjemaer. Egentlig virka det nok som om det var litt tvilsomt om de ville ha blodet mitt, for e var jo nødt til å krysse av på at e hadde vært i både India og Etiopia. 
Etter at de hadde gått gjennom papirene mine, så fikk e gereie på at e ikkje kunne gi blod på grunn av smittefare. Det som overraska meg var grunnen: e hadde bodd i Norge og de var redde for at e kunne ha ku-galskap!?! Hverken Etiopia eller India var noe problem.

2 kommentarer:

Sigrid sa...

Seriøst?? Hvis du hadde vært fra England kunne eg jo forstått det (har en bodd i England i en viss periode på 90-tallet, trur eg, får en ikkje gi blod i Norge) men Norge? Huh..

Anonym sa...

Du får nok spare blodet ditt til nokon annan enn amerikanarar. Det blir nok bruk for det før eller seinare! Opphavet