USA-turen

tirsdag 16. desember 2008

Den kjemperåtne jeksla mi.

De siste vekene så har e gått rundt og bekymra meg for den jeksla som sitter bakerst, oppe til høyre. Jeg har gått og kjent med tunga til den nesten begynte å blø, for der bak så kjente e tydelig et stort søkk med skarpe kanter som ikkje finnes i naboen på andre sida av tunga. Det e nokså irriterende å gå slik i tillegg til at det blir til at en frykter det som må komme etterhvert..
Jeg spurte ein kamerat om typiske tegn på store hull, e fikk beskjed om at hvis det gjorde vondt når e hoppa opp og ned, så.. Og jammen, det gjorde litt vondt når e hoppa. 
Heldigvis så fant e ein tannlege i dag og tenkte e kunne like gjerne hoppe i det som å krype i det. Karius og Baktus tar ikkje juleferie. 

Då e var vel inne så var det ei koslig jente som hjalp til med røntgen-bildene. Så kom tannlegen innog begynte å kikke. Han pirka litt rundt og e spurte å gale det var? Reaksjonen hans var: å då, så e måtte til å vise han. Ved hjelp av et speil på utsida og ett inni munnen så kunne e peke og forklare. Og etter forklaringa mi så kom dommen: tanna var heilt frisk! Det var bare meg som hadde litt "foldede kinntenner" som det heiter i Pippi.


Så det hender bekymringer blir unaturlig store i forhold til det de burde være. Det kan e jo dra litt lærdom av når det gjelder alt det e går og bekymrer meg med når det gjelder skulen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Og så hadde jeg tenkt å komme med et trøstens ord...om at VISDOMS-tenner i overkjeven...ikke er det minste vondt å trekke ut. Plent som melketenner!!
Men så var det jo ikke noe galt likevel!!

klem t. jenny

Unknown sa...

Haha.. artig! Flaks der, storebror! Nå e d kjempe mykje stress på skulen før jul. Sliter dagen lang med mykje skulearbeid, men e klarer d. ..akkurat.. Gleder me t å komme me ne t etiopia og slappe av litt. Utrulig gla i du!