USA-turen

fredag 4. september 2009

Nå flytter jeg til Texas!

Nå har jeg snakka med sjefen nede i Texas og fått siste bekreftelsen på at alt er klart for at jeg flytter ned, så lørdag blir siste arbeidsdagen min som rafting-guide, så setter jeg nesa nedover mot texas.
Fikk ordna med siste forberedelsene på den tekniske sida i dag: framdekka på bilen var så sletne at stål-corden stakk ut på sidene og sida det ikkje frista med dekk som eksploderer i 120 km/t, så fikk jeg meg nye. Elle nesten nye, de selger heldigvis brukte dekk her i landet, så jeg fikk ein god deal på to brukte dekk, installert og ballansert for $50.

Her er litt bilder fra tida mi i hartford: Første bildet er fra ein kulp som heiter Midnight-hole, iskaldt krystallklart fjellvann. Kommer sikkert til å savne det nede i varmen i Texas.
Disse tre her er fra ein liten flammeblåsings-kveld som Garret og meg hadde.


Så kommer nødreperasjonen av kjølevanns-slangen som vi måtte gjøre på ein øde landevei midt på natta.
Og overnatting på ein fjelltopp som heiter Mac's Patch rett over grensa til North Carolina.
Tur til de varme kildene i Hot Springs.
Et par Shelby 500 biler fra et lokalt muskelbil museum.


Det nokså mugne teltet som har vært boligen min de siste par måndene (kommer ikkje til åsavne å legge meg til å sove med muggen, fuktig dyne)
Og det største skjegget jeg har hatt i heile mitt liv (rart åssen den profesjonelle looken på elva består i å ha så mye skjegg som mulig, mens på flyplassen er det motsatt) Så dette her blir nok snart barbert bort.
Og her er et bilde av det jeg har jobba med den siste tida, med meg bak roret.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra du kommer deg til Texas! Mamma og pappa blei overraska over å lite teltet var :P Nå reiser vi snart bort til konfirmasjon til Ester:)

- Ingliv

Anonym sa...

Gleder meg på dine vegne....både til den nye jobben i Big Springs og til tørr seng. Men jammen er du heldig som har fått oppleve så mye i løpet av utdannelsen din.
Kjør forsiktig vestover....

t.jenny

elisabet sa...

så kjekt å hørra at ting ordne seg!:) oi, for et skjegg! hehe.. lykke til med flyttinga

Hilde sa...

Lyst til å utdype hva duden med sjegg gjør på telt-tur iført skjørt? :-p