USA-turen

fredag 21. august 2009

Fly-jobb!!

Nå ser det endelig ut til at jeg har fått ordna med jobb der jeg faktisk får fly litt mer enn det halve sekundet i ny og ne når jeg blir kasta ut av båten.
Det er hos den samme skolen i Big Spring, Texas som jeg skreiv om tidligere. De regner med å få inn en mengde Kinesiske studenter utpå nyåret, så det kommer til å bli riktig så travelt etter ei stund. De kommer til å kjøpe inn fler fly og kansje til og med en King Air C90 for å tilby "turbine transition course"

Da jeg snakka på telefonen med sjefen der nede sist gang, så fikk jeg beskjed om at de hadde satt en advokat på saken for å se om jeg kunne få utvida visumet mitt med et år. Jeg fikk også beskjed om at fram til det plukka seg opp såpass med flyginga at jeg tjener nok selv, så skulle de leie leilighet til meg og ordne med kost-penger. Slike tilbud gror ikke på trær her borte, kjenner instruktører som jobber så lite som 3-4 timer i månden her borte på timelønn, det er ikkje stort å overleve på.
Jeg kommer til å flytte nedover i begynelsen av September, så det blir jo spennende å slå seg ned på enda et nytt sted og så skal det bli godt å ikke sove i et fuktig telt lenger!

Dette ser ut til å bli starten på enda et spennende kapittel i historia om mitt liv.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hurra!
Detta var gode nyheter Anders :)

opphavet sa...

Så bra, Anders!
Gratulerer!
Nå kan Mari og jeg bestille flybiletter for å besøke deg. Det gleder vi oss veldig til.

Hilsen pappa.

elisabet sa...

så bra! kult! dette fortjene du! nyt de siste dagane med rafting!:)

tingaling sa...

Gratulerer! Og, forresten - det er Sverige! Can't beat that! Vi får møtes når du er tilbake i Norge (evt. når jeg er i USA) og rafte litt - jeg forstår at du også har tatt til den hobbyen nå! GØY!