I dag satt jeg og fylte inn timer fra loggboka mi til backupen på dataen. Loggbøker er egentlig nokså merkelige ting: en kan faktisk finne ut hvor en var og hva en gjorde på hver eneste flytur gjennom hele karriæren.
Her er min oversikt så langt:
Totalt antall timer: 367.1 timer (det er litt over 15 døgn) derav 350.8 i enmotors fly og 16.3 i tomotors-fly. 657 landinger.
25.6 timer nattflyging, 66 nattlandinger.
40.9 timer som instruktør.
72.9 timer med instrument-flyging, derav 9.2 timer i skyene, resten med "hood" så jeg ikke kan se ut.
Jeg har fått flydd endel forskjellige fly: først kommer de som jeg ikke har fått logga fordi jeg ikke hadde begynt på skole enda:
Subaru Fuji tre-seter
Et to-seter seilfly av ukjent type som jeg fikk prøve på Elverum (ikkje samme som på bildet)
Piper Super Cub to-seter
Diamond Katana to-seter
Og så begynte jeg på skolen her borte og fikk flydd enda fleir forskjellige:
Cessna 150/152 to-seter (nesten identiske)
Cessna 172/172 RG fire-seter (samme flyet med og uten innfellbart understell)
Cessna 182 fire-seter, ligner på 172 men endel større
Cessna 206, en seks-seter som MAF flyr. Håper på å få flydd mer i den typen etterhvert.
Piper Cherokee fire-seter
Piper PA-44 Seminole fire-seter
Det har faktisk blitt endel forskjellige fly og jeg satser på at det blir enda fleir etterhvert! Sjefen har snakka om at det gjerne blir turer i noka fleir typer til neste år: Cessna 310 fire-seter tomotors, Cessna 421 åtte-seter tomotors, Super Decathlon akrobatfly og ikkje minst Extra 300 akrobatfly. Kan fort bli morro det!
Det beste av alt er jo at dette her faktisk er jobben min:)
1 kommentar:
Hey, tror det var Cessna 206 jeg satt på med i Amazonas i 96.
Ganske så morro!!
Legg inn en kommentar